Even voorstellen: Sander Vermeer

Vorig jaar september verruilde Sander Vermeer zijn baan bij woningcorporatie Maasvallei in Maastricht voor een uitdagende functie bij Maximus. ‘Ik zat goed bij Maasvallei als medewerker customer care’, zegt Sander. ‘Prima organisatie, goede voorwaarden. Maar ik wilde toch graag wat anders, meer uitdaging en afwisseling. Bij Maximus kon ik aan de slag als projectbegeleider in een klein team.’

Met een veel breder takenpakket. Ik heb nu direct contact met de opdrachtgever voor wie we een pand beheren. Ik neem de woning in beheer en voer een eerste controle uit voordat we onze bewoners de sleutel geven en zorgen ook weer voor een correcte oplevering als de beheeropdracht afloopt.
Ik verzorg ook de afrekening van energiekosten, hiervoor hebben we net een nieuw systeem hebben opgezet.’

Ook met de bewoners zelf heeft Sander een intensief contact, net zoals in zijn vorige baan. ‘We doen regelmatig controles in de woningen en handelen eventuele klachten af. Uiteraard overleggen we met onze bewoners over allerlei zaken. Ze weten dat ze zich aan bepaalde regels moeten houden. Doen ze dat niet dan gaan we met ze in gesprek.

We willen zowel goed werk leveren voor onze opdrachtgevers en tegelijkertijd is het ons streven dat onze bewoners zo prettig mogelijk kunnen wonen of werken.

Wij zorgen dat er geen leegstand is, tegelijk helpen we mensen die dringend op zoek zijn naar betaalbare woon of werkruimte. Het fijne voor alle partijen is dat we snel kunnen handelen.’

Sander Vermeer (1979) groeide op in Spaubeek en studeerde Facility Management aan Zuyd Hogeschool in Heerlen. Hij werkte eerst enkele jaren als manager bij Foroxity in Geleen en vervolgens twaalf jaar bij woningstichting Maasvallei. Nu woont hij met zijn vrouw en drie kinderen in Maasmechelen waar een bonte verzameling aan kippen, konijnen, geitjes en honden de nodige aandacht vraagt.

 

Onderwerpen